• Çukurambar Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cad. No:8/21
  • 0312 220 47 67
  • info@draliseven.com
Çukurambar Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cad. No:8/21 Çankaya/ANKARA

Tüp Bebek, normal bir hamilelik geçirme olasılığı olmayan veya normal bir hamilelik geçirme olasılığı çok düşük olan çiftlerde hamilelik olasılığını artıran bir tedavi yöntemidir. Tüp bebek, dişi ve erkek üreme hücrelerinin vücut dışında döllenmesi anlamına gelir. Tüp bebek tedavisi dünyada ilk kez 1978 yılında İngiltere’de yapılmıştır. Ülkemizde ilk tüp bebek 1989 yılında Ege Üniversitesi tarafından yapılmıştır. Günümüzde bebek sahibi olmakta sorun yaşayan birçok çift bu yöntemi kullanmaktadır. Tüp bebek tedavisinin temeli 1971 yılında atılmış ve sürekli gelişerek günümüz tüp bebek tedavisi tekniğini oluşturmuştur.

TEDAVİDE BAŞARILI VE UZMAN DOKTORLARIMIZLA YANINIZDAYIZ!

Tüp Bebek Yöntemi kimler için uygundur?

Tüp bebek teknikleri teknoloji ile sürekli gelişme göstermiş ve yeni yöntemlerle birçok çiftin hayatını etkilemiştir. Yapılan tüm iyileştirmeler tüp bebek uygulamasının başarı oranını artırmak için olup, olumsuz etkenler temelinde uygulanmıştır.

Bu gelişmeler;

• Mikrotez (mikroskop altında yapılan testis biyopsisi)
  • Preimplantasyon Genetik Teşhis (Çiftlerin embriyolarının incelenip sağlıklı olanların seçildiği PGD tekniği)
  • Assisted Hatching (Lazar ile embriyo duvarının inceltilmesi)??????? Lazar mı Lazer mi?
  • Dondurma (Embriyo, sperm ve yumurtaların daha sonra kullanılmak üzere dondurularak saklanması işlemi)
  • Embriyoskop (Embriyo gelişimini kamera ile takip ederek sağlıklı olanların seçilmesini sağlayan teknik)
Tüp Bebek Tedavisinde İlk Adım

Çiftlerin daha önce bebek sahibi olma girişimleri olumsuz sonuçlanmışsa, öncelikle bu konudaki deneyimlerini açıklamaları istenir. Önceki tedaviler, hamilelik ve düşük gibi önemli deneyimler öğrenilmelidir. Daha önceki test sonuçlarınız ve tetkikleriniz doktorunuz tarafından incelenecektir.

Bununla ilgili her türlü ameliyat raporu veya notları,
Sperm analizi
Çiftin kan testleri
Daha önce tedavi görmüşlerse raporları
Rahim Filmi (HSG)
Kromozom Analizi
Varsa diğer hastalıklarla ilgili raporlar
Elde edilen tüm bu veriler tüp bebek tedavi sürecini ve tedavinin ne zaman başlayacağını organize etmeye ve belirlemeye yardımcı olur.

Üreme Teknikleri

Tüp Bebek (In Vitro Fertilization): Yumurtalıklardan alınan bir yumurtanın erkekten alınan spermlerle vücut dışında yapay döllenmesi işlemidir. Tüp bebek tedavisi, kısırlık tedavisi sırasında diğer tedavilerin başarısız olduğu durumlarda tercih edilen tedavi yöntemidir. Döllenme doğal yöntemlerle gerçekleşmiyorsa, çiftlerin üreme dokuları ile özel aletler kullanılarak laboratuvar ortamında uzmanlar tarafından yapılır. Bu yöntem özellikle sperm sayısı ve kalitesinde önemli sorunları olan bireylerde tercih edilmektedir.

ICSI (İntrasitoplazmik Serm Enjeksiyonu): Erkekten alınan spermlerin çok küçük kateterler vasıtasıyla mikroskop altında anne adayından alınan yumurta hücresine yerleştirilmesi işlemidir. Döllenme doğal yöntemlerle gerçekleşmiyorsa, çiftlerin üreme dokuları ile özel aletler kullanılarak laboratuvar ortamında uzmanlar tarafından yapılır. Bu yöntem özellikle sperm sayısı ve kalitesinde önemli sorunları olan bireylerde tercih edilmektedir.

Tüp bebek tedavisinde başarılı sonuçlara ulaşmak deneyimli bir ekip ve kaliteli bir laboratuvar ortamında daha yüksektir. Tüp bebek başarısını en çok etkileyen şeyler kısırlığa neden olan faktörlerdir. Yumurtalık üretimi azalmış kadınlarda tüp bebek tedavisinin başarı oranı %15 daha azdır. Yumurtlama sorunları nedeniyle tedavi gören kadınların başarı şansı %38 daha fazladır.

Tüp Bebek Tedavisindeki Adımlar

– İlk muayene ve çiftin değerlendirmesi

– Yumurtalıkların ve yumurta olgunlaşmasının uyarılması

– Yumurta Toplama

– Kocadan sperm örneği alınması

– Tüp bebek veya mikroenjeksiyon (ICSI) uygulaması

– Gerekirse embriyolar için genetik testler

– Embriyo transferi

– Hamilelik testi

Tüp Bebek Tedavisi Kimler İçin Uygundur?

Tüp bebek tedavisi araştırılırken bireylerin sıklıkla sorduğu soru bu yöntemin kimlere uygun olduğudur. Tüp bebek yöntemi ile gebelik, çiftlerin 1 yıl içerisinde düzenli ve korunmasız cinsel ilişkiye girmelerine rağmen gebelik elde edemediği durumlarda tedavi olarak kabul edilmektedir. Tedavi süreci için gerekli tetkikler yapılmakta ve çiftler bu sonuçlara göre değerlendirilmektedir.

• Erkekten alınan meni örneğinin normal gebelik yöntemleri için yeterli olmaması veya sperm hücrelerinin kalitesinin bulunmaması,
  • Kadın yaşlı olmamasına rağmen yumurtalık rezervi azalmıştır.
  • Kadın yaşı (38 yaş üstü) faktörü ile birlikte 6 ay düzenli korunmasız cinsel ilişkiye rağmen gebelik oluşmaması,
    Endometriozis bozulmaya neden oluyor

Düzenli ilişkiye rağmen gebelik elde edilemiyorsa aşılama yöntemi iyi ve hızlı bir seçenektir. Aşı, adet dönemini takip eden haplar veya günlük iğneler ile yumurtalıkları uyararak birden fazla yumurta üreterek gebelik şansını artırmayı amaçlar. Erkekten alınan meni örneği özel işlemlere tabi tutularak iyi ve hızlı hareket eden canlı spermler yıkanarak meni sıvısından ayrıştırılır. Sperm, canlılığını ve hareketliliğini koruyan özel steril bir sıvı içinde küçük bir hacimde konsantre edilir. Yıkanan sperm ince bir kanül (kateter) ile rahim ağzından geçirilir ve rahim içine (endometriyum) enjekte edilir. Hasta yaklaşık yarım saat dinlenir. Gerekirse hastaya progesteron ve antibiyotik verilebilir. Aşılama sonrası hastanın sosyal veya cinsel yaşamına yönelik herhangi bir yasak uygulanmaz. Aşı başına gebelik beklentisi %15-20'dir. Oluşan gebeliklerin %10-20'si çoğul gebelik şeklindedir.

KİMLERE AŞI YAPILMASI ÖNERİLİR?

• Hastada yumurtlamada sorun tespit edilirse;
• Sperm kalitesinde orta derecede problem varsa;
• Rahim ağzındaki mukus salgısı spermi olumsuz etkiliyorsa,
• Cinsel ilişkide sorun varsa
• Açıklanamayan kısırlık durumunda hekim aşı önerebilir.

Aşılama işlemi ile hızlı hareket eden, canlı, deforme olmayan spermler ayrıştırılır, konsantre edilir ve yumurta ile buluşma mesafesi kısaltılır. Aynı zamanda yumurtlama zamanını spermin rahme gelişiyle koordine ederek gebelik şansını en üst düzeye çıkarıyoruz. Yumurtadan çıktıktan sonra hastanın durumu ve sperm kalitesi göz önüne alınarak hekim kararına göre aşılama işlemi bir veya iki kez tekrarlanabilir. Aşılama işlemine uygun olan hastanın belirli aralıklarla bu tedaviyi tekrar etmesi gerekebilir. Ancak tedavi 2-4 kez tekrarlanmışsa ve sonuç alınamamışsa kısırlığa başka problemlerin de eşlik ettiği düşünülmelidir.

Aşı tedavisi başarısız olan veya aşıya uygun olmayan hastalar diğer yardımcı üreme tekniklerinden yararlanır. Hastanın fallop kanalları çalışmıyorsa (hidrosalpenks, kapalı tüpler, yapışık tüpler, ameliyatlı tüpler), yumurtalıklar ve tüpler arasındaki ilişki herhangi bir nedenle bozulmuşsa (geçmiş ameliyatlara bağlı yapışıklıklar, enfeksiyonlara bağlı yapışıklıklar, endometriozis ve yapışıklıklar neden oldu), ilerlemiş spermatozoa Bir problem varsa, kadın hasta ileri yaş grubundaysa, kısırlığın nedeni bilinmiyorsa ve diğer üreme tekniklerinden fayda görmemişse, tekrarlayan düşükler veya immünolojik kısırlık varsa, tüp bebek ( tüp bebek) veya “Mikroenjeksiyon” yöntemi gereklidir.

Call Now Button0312 220 47 67