Çikolata Kisti Tedavisi

Çikolata Kisti Tedavisi Ankara

Rahim iç dokusunun vücudun diğer bir bölümüne yerleşmesiyle meydana gelen hastalığa Endometriozis (Çikolata Kisti) denmektedir. Bu hastalık vücutta diğer alanlarını da etkileyebilmektedir. Kadınların yumurtalıklarında görülen kistlerin yapısı rahim dokusuna benzemektedir. Kist kadının üreme hormonların da rahim iç dokusunun verdiği tepkiyi vermektedir. Kadının adet dönemlerinde kist içerisinde kanama olmakta bu kanama rahim içerisinde birikerek koyu kıvamda sıvı bir hal almaktadır. Bu sıvının çikolatanın erimiş haline benzetilmesinden dolayı hastalığa bu isim verilmiştir.

Endometriozisin (Çikolata Kistinin) Nedenleri

Endometriozisin hastalığının belirtilerini tek bir yöntem açıklayamamakta bu nedenle farklı nedenler ortaya atılmaktadır. Bunlar;

• Her ay adet kanamasında rahim içinden dökülen endometrial dokunun tüplerden geçerek karın içerisine yerleşmesi
    • Adet kanamasıyla birlikte vücuttan atılan dokunun bağışıklık sisteminde görülen anormallikler nedeniyle vücudun herhangi bir yerine yerleşmesi ve büyümesi
    • Genetik doğumsal bozukluklar
    • Endometrial dokunun rahim içerisinden karına lenf ve kan akımı sonucu yayılması şeklindedir.

Endometriozis (Çikolata Kisti) Belirtileri

• Çocuk olmaması
    • Cinsel ilişkide veya adet kanaması sırasında ağrı/sancı
    • Düzenli olmayan adet kanamaları
    • Adet kanaması zamanı artan sırt ağrıları
    • Aşırı kanama,
    • Tekrarlayan gebelik kaybı,
    • Yumurtlamama
    • Aşırı/düşük kilo
    • Yumurtlamama
    • Makatta ağrı
    • Bağırsak alışkanlıklarında görülen değişimler

Hastalığın aşamasına, yer aldığı derinliğe ve hastadan hastaya belirtiler değişebilmektedir. Bu belirtilerin söz konusu olması halinde Endometriozis tedavisi kesinlikle cerrahi müdahaleyi gerektirmektedir. Kadın rahminde görülen kistler anormal bir durum söz konusu olmadığı sürece açık ameliyat yerine laparoskopi yöntemiyle alınmaktadır. Halk arasında kadın yumurtalığının tamamen alındığı yönünde biliniyor olsa da bu bilgi tamamen yanlış olup yalnızca kistler alınmaktadır. Kist yumurtalığı komple sarmış olsa bile laparoskopi yöntemiyle yumurtalığa zarar vermeden yalnızca kistler alınmaktadır. Laparoskopi yöntemi özel bir ameliyat olduğu için cerrahi bilgi ve ayrı bir eğitim gerektirmektedir. Bu nedenle her kadın doğum uzmanı ya da jinekolog bu ameliyatı yapamamaktadır. Bu nedenle çikolata kistleri laparoskopi alınanında eğitim almış uzman doktorlar tarafından yapılmalıdır.

Endometriozis (Çikolata Kisti Ankara) Hastalığında Kullanılan Tedaviler

• Gözlem
    • İlaç tedavileri
    • Hormon tedavisi
    • Cerrahi tedaviler
    • Kombine edilmiş tedaviler: İlaç + Cerrahi Tedavi + Diğer Tedaviler
    • Rahmin ve yumurtalıkların alınması
    • Tüp bebek tedavisi gibi yardımcı üreme yöntemleri

Endometriozis (Çikolata Kisti) hastalığı için kullanılan bu tedaviler mutlaka uzman bir doktor/jinekolog tarafından uygulanmalıdır. Aksi taktirde yanlış tedavi uygulanabilir ve hastalığın ilerleyerek daha kötü sonuçlar açmasına neden olunabilmektedir.