Çocuk Aldırma

Çocuk Aldırma Ankara

Kürtaj işleminin halk arasında bilinen adı Çocuk Aldırma olarak bilinmektedir. Kürtaj işlemi genellikle hamileliği sonlandırmak amacıyla yapılsa da rahim hastalıklarının (miyom, polip vb.) tanı ve tedavisinde rahim içinden parça alınmasında, adet düzenlemesinde, ipi kopan spirallerin ve rahim içi araçların çıkarılması için de yapılmaktadır.

Ankara’da Çocuk Aldırma kliniklerde doktor gözetiminde genel anestezi veya lokal anestezi şeklinde hastanın uyutularak veya rahmin bölgesel uyuşturulmasıyla yapılmaktadır. Çocuk Aldırma Ankara işlemi yalnızca 5-10 dakika sürmektedir. Ülkemizde çocuk aldırmanın yasal süresi gebeliğin 10. haftasına kadardır. Çocuk aldırma işleminde hasta 18 yaşından büyük olmalı ve eğer evli ise eşinin rızası alınmalıdır. 18 yaşından büyük ve bekâr ise hastanın izniyle çocuk aldırma işlemi yapılabilmektedir. Eğer hasta bekâr ve 18 yaşından küçük ise ebeveynlerinin izni alınmalıdır.

Çocuk Aldırma Ankara işlemi sonrası hastada kasık ağrısı ve kanamalar görülebilmektedir. Doktor kontrolünde hijyenik koşullarda ve steril aletlerle yapılmayan çocuk aldırma işlemi sonrası enfeksiyon ve riskler görülebilmektedir.

Çocuk Aldırma Sonrası Görülebilecek Riskler

Çocuk aldırma sonrası görülebilecek en önemli riskler;

• enfeksiyon ve
    • kanamadır.

Ülkemizde yasal sınır olan 10. Haftaya kadar yapılan çocuk aldırma işlemlerinde genellikler bir risk görülmemektedir. Gebeliğin ilerleyen dönemlerinde bebeğin anne karnında ölmesi veya anne adayının düşük yapması nedeniyle yapılan çocuk aldırma işleminde içerde parça kalması, kanama, enfeksiyon gibi olumsuz durumlar daha sık ortaya çıkmaktadır.

Çocuk Aldırmak İçin Yasal Sınırlamalar

Ülkemizde yasal olarak çocuk aldırma işlemi gebeliğin 10. haftasına kadar yapılabilmektedir. Gebeliğin ilerleyen dönemlerinde bebekte bir sakatlık görülürse gebeliğin 15. haftasına kadar çocuk aldırma işlemi gerçekleştirilmelidir.

Çocuk Aldırma Ankara Fiyatları

Ankara’da çocuk aldırma fiyatları hastaneden hastaneye, merkezden merkeze, klinikten kliniğe ve doktordan doktora değişmekle birlikte gebelik süresine göre de değişmektedir. 2019 çocuk aldırma fiyatlarını öğrenmek için kliniğimize başvurabilir hem tedavi yöntemlerimiz hem de fiyatlarımız hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.