Kadın Doğum Uzmanı

Kadın Doğum Uzmanı Ankara

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Kimdir?

Kadın doğum uzmanı, kadın hastalıklarını teşhis ve tedavi edip, kadınlara hamilelik veya doğumla ilgili tıbbi bakım sağlayan doktorlara verilen mesleki unvan veya gebelik, doğum, infertilite (kısırlık), menopoz, ultrasonografi ve kadın hastalıkları ile ilgili ameliyatlar konusunda ihtisas yapmış uzmanlaşmış doktorlardır.

Kadın Doğum Uzmanının Sorumlulukları Nelerdir?

Rahim, yumurtalıklar, vajina gibi kadın üreme sistemleri üzerinde ihtisas sahibi olan kadın doğum uzmanının temel mesleki sorumlulukları şunlardır;

• Doğum öncesi, esnası ve sonrası dönemlerde kadınlara bakım ve tedavi uygulamak,
    • Kadın sağlığını korumak ve bebeklerin güvenli bir şekilde doğmasını sağlamak için gerektiğinde sezaryen ya da diğer cerrahi işlemleri gerçekleştirmek,
    • Bir hastalığı tedavi etmek veya önlemek için ilaç tedavisi ve diğer özel tıbbi bakımları reçete etmek ve uygulamak,
    • Rapor ve muayene sonuçları gibi hasta bilgilerini toplayarak hastanın tıbbi geçmişini kayıt altına almak,
    • Hastaların durumunu ve ilerlemesini izlemek ve tedavileri gerektiği gibi yeniden değerlendirmek,
    • Hastalığın başka bir tıbbi sorunla ilişkili olması durumunda hastaları diğer uzmanlara yönlendirmek,
    • Tıbbi prosedürleri veya test sonuçlarını hastalara veya aile üyelerine açıklamak,
    • Hijyen ve hastalık önleme konusunda toplum üyelerini bilgilendirmek,
    • Doğum, ölüm ve hastalık istatistikleri veya bireylerin tıbbi durumu hakkında raporlar hazırlamak,
    • İleri tedavi yöntemlerini öğrenerek kendisini düzenli olarak geliştirmek,

Kadın Doğum Uzmanı Olmak İçin Hangi Eğitimi Almak Gerekir?

Kadın Doğum Uzmanı olmak için üniversitelerin altı yıllık eğitim veren Tıp Fakültelerinden lisan derecesi ile mezun olma şartı bulunmaktadır. Lisans döneminin ardından ise Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavını başarı ile geçerek beş yıllık ihtisas dönemine başlamaya hak kazanmak gerekmektedir.

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanlık eğitimi esnasında hamilelik, normal doğum, sezaryen, kısırlık,  tüp bebek, doğum kontrol yöntemleri, jinekoloji (kadın hastalıkları), onkoloji (kadın hastalıkları ile ilgili kanserler), ultrasonografi, menopoz, kürtaj, ameliyatlar, laparoskopi, histeroskopi ve diğer değişik konularda geniş ve kapsamlı bir eğitim alınmaktadır.

Kadın Doğum Uzmanının Nitelikleri Nelerdir?

• Yoğun stres altında çalışabilmek,
    • Gece dâhil olmak üzere farklı mesai saatleri içerisinde çalışabilmek,
    • Hastalara karşı empatik bir tutum sergileyebilmek,
    • Doğum ya da hastalık evrelerini açıklayabilecek sözlü iletişim kabiliyetine sahip olmak.

Kadın Doğum Hastalıkları ve Doğum Uzmanlarının İlgilendikleri Hastalıklar;

• Gebeliğe hazırlık ve gebelik takibi
    • Normal doğum ve sezaryen
    • Rahim hastalıkları (myom vb.)
    • Yumurtalık hastalıkları (Over kisti vb.)
    • Rahim ağzı hastalıkları (Smear testi, yara yakma, dondurma vb.)
    • Kürtaj
    • Adet düzensizlikleri
    • Vajinit (akıntı vb.)
    • Gebelik ve diğer hastalıklarla ilgili ultrasonografi
    • Doğum kontrol yöntemleri (Spiral takılması vb.)
    • Kısırlık tedavisi (Aşılama, tüp bebek vb.)
    • Dış gebelik
    • Organ sarkmaları, idrar kaçırma
    • Genital organların estetik ameliyatları

Jinekolojik Muayene Nedir? Nasıl Yapılır?

Jinekolojik muayane (vajinal muayene) her kadının hiçbir rahatsızlığı olmasa dahi yılda bir kez kontrol amaçlı yaptırması gereken muayenedir. Bu sayede bazı hastalıkların erken tanısı konulabilmekte, ayrıca rahim ağzı kanserini önlemek amaçlı smear testi muayene sırasında yılda bir alınmaktadır. Bunun dışında jinekolojik muayene kadın hastalıkları ile ilgili veya gebelik ile ilgili şikayetleri olan hastalara kadın hastalıkları ve doğum uzmanları (jinekolog) tarafından yapılmaktadır. Daha önce hiç jinekolojik muayene olmamış bayanlar bu muayeneden ilk seferinde çekinebilir veya korkabilir ancak en fazla 1-2 dakika gibi kısa süren bir muayenedir ve ağrı veren bir işlem değildir. Daha önce muayene olmuş bayanlar bunun kolay bir işlem olduğunu gördükleri için hiç çekinmeden rahat bir şekilde muayene olmaktadırlar.

Jinekolojik muayene ne zaman yapılır?

Jinekolojik muayene adet zamanında veya adetli değilken yapılabilmektedir. Ancak adetli iken kanamadan dolayı rahim ağzı net görülememekte ve smear testi alınamamaktadır. Bu nedenle acil bir durum yoksa adet dışındaki dönemler tercih edilmektedir.

Bütün muayenelerde olduğu gibi jinekolojik muayeneden önce doktor öncelikle hastanın sorunlarını (öykü, anamnez) dinlemektedir. Hastanın yaşı, mesleği, medeni durumu, ilişki durumu, geçirdiği hamilelikler, düşükler,  doğumlar, ameliyatlar, küretaj ve benzeri işlemler kadın hastalıkları dışında herhangi bir hastalık varlığı, adet düzeni, adet süresi ve miktarı detaylıca sorulmaktadır. Sigara, alkol ve kullandığı diğer maddeler, kullandığı ilaçlar, ailesinde bir hastalık varlığı sorulmaktadır.

Bayan Kadın Doğum Doktoru Daha mı Çok Tercih Edilmektedir?

Bizim toplumumuzda genelde bayan kadın doğum doktoru tercih edilmektedir. Çünkü çoğu kadına göre kadın hastalıkları ve doğum mahrem bir konudur ve bir kadının kadın hastalıkları şikayetini erkek kadın doğum doktoruna anlatması zordur. Bizim gibi muhafazakâr bir toplumda büyümüş olan bir kadının kendi hemcinsine yani bayan kadın doğum uzmanına şikâyetlerini anlatması jinekolog muayenesi olması daha kolay ve rahattır. Halk arasında erkek jinekolog doktorun bayan jinekolog doktora göre daha sevecen, daha anlayışlı olduğuna inanılmaktadır. Ayrıca erkek kadın doğum uzmanının cerrahi olarak daha becerikli olduğu düşünülmektedir. Tabi ki cerrahi beceri ve hastaya gösterilen yaklaşım kişiden kişiye değişmektedir.

Kadın Doğum Doktoru Tavsiyelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Ankara jinekolog tavsiyelerinde en önemli nokta hastanın kadın doğum uzmanı ile frekansının tutmasıdır. Hasta, kadın doğum doktorundan pozitif enerji almalı, güven duymalı ve doktorunun yanında kendini rahat hissetmelidir. Ankara’daki en iyi kadın doğum doktoru şudur demek doğru olmamakla birlikte her kadın doğum uzmanının tavsiye edildiği, sevildiği bir hasta kitlesi bulunmaktadır. Her hastanın doktorundan beklentisi de farklıdır. Dolayısıyla aynı jinekolog doktordan bir hasta hiç memnun kalmazken, diğer hasta aynı doktoru çevresine en iyi kadın doğum doktoru şeklinde tavsiye edebilmektedir. Ankara’daki kadın doğum uzmanı tavsiyesinde dikkat edilecek en önemli nokta hastanın kendini tanıması, beklentilerini bilmesi ve bu beklentilerini jinekolog doktoruna net bir şekilde ifade edebilmesidir.

Ankara’nın Çankaya İlçesi Söğütözü semtindeki muayenehanede gebelik takibi, doğum ve kadın hastalıkları tedavisi Kadın Hastalıkları ve Doğum / Tüp Bebek Uzmanı Doç. Dr. Ali SEVEN tarafından yapılmaktadır.

Jinekolog Muayene Ücretleri Nedir?

En çok merak edilen konulardan biri de jinekolog doktor muayene ücretleridir. Jinekolog muayene ücretleri ilden ile, hastaneden hastaneye ve doktordan doktora değişmektedir. AKadın doğum muayene fiyatları arasındaki bu değişkenlik hastane veya jinekolog muayenehanesinin Ankara’nın hangi semtinde bulunduğu ile de alakalıdır. Muayenehanelerin çoğu Ankara’nın Çankaya İlçesi’nin Çukurambar semtinde bulunmaktadır. Çukurambar dışında Kızılay, Tunalı Hilmi caddesi çevresinde de jinekolog muayenehaneleri yoğun olarak bulunmaktadır. Özel hastaneler ile Ankara jinekolog muayenehane ücretleri verilen hizmet açısından kıyaslandığında, özel kadın doğum muayenehanesinin daha konforlu, daha butik ve daha sıcak bir ortam olduğunu hastalar belirtmektedir. Jinekolog muayene fiyatları ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.