Kapalı Rahim Ameliyatı

Kapalı Rahim Ameliyatı Ankara

Kapalı Rahim Ameliyatı (Histerektomi), karın veya göbek çevresinde açılan küçük çaplı deliklerden içeriye optik aletlerin gönderilerek iç organların ve rahmin izlenmesi amacıyla yapılan tıbbı işlemdir. Bu ameliyat ile rahim ve yumurtalıklardaki miyom ve kist operasyonları gerçekleştirilebilmektedir.

Bu ameliyatın güvenli bir şekilde yapılabilmesi için operasyonu yapacak olan doktorun alanında uzman, eğitimli ve tecrübeli olması büyük önem arz etmektedir. Bunun dışında rahim ameliyatlarında laparoskopi yöntemi kullanılmaya başlanmış ve bu yöntem giderek yaygınlaşmaktadır. Bu yöntem ile yapılan ameliyatlar iç organlara ve dokulara minimum hasar vermekte olup koruyucu ve tercih edilen cerrahi bir işlemdir.

Rahim ameliyatında laparoskopi yönteminin tercih edilmesinin nedenleri:

• Rahim ve karın içi organların büyütülerek gözlemlenebilmesi ve cerrahi hâkimiyetin iyi olması
    • Operasyonda karın açılmadığı için enfeksiyon riski ve karındaki yapışıklık olasılığı düşük olması
    • Karın ve göbek çevresi kesilmediği için operasyon sonrası izin kalmaması ve karın fıtıklarına neden olmaması
    • Operasyon sonrası ağrının az olması
    • Operasyon sonrası hastanın çok hızlı normal hayatına dönebilmesi

bu yöntemin tercih edilmesinin nedenleri arasında yer almaktadır.

Kapalı Rahim Ameliyatında (Histerektomi), karın üzerinde açılan küçük çaplı deliklerden içeri girilmektedir. Bu operasyonda rahim bağları kesilip rahim dışarı çıkarılarak işlem uygulanmakta ve işlem sonrası laparoskopi yöntemi ile eriyen dikiş atılmaktadır. Operasyonun başarılı geçmesi halinde hasta 1-2 gün içinde taburcu edilmektedir. Laparoskopi yöntemi özel bir uzmanlık gerektirmekte olup alanında tecrübeli ve yeterli eğitimi almış uzman doktorlar/jinekologlardan tarafından yapılmalıdır. Doktor laparoskopi yöntemini bilmiyorsa ameliyat yapılmamalı ya da açık ameliyat yapılmalıdır.

Kapalı Rahim Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı Rahim Ameliyatı (Histerektomi) hastaya genel anestezi uygulanarak karın veya göbek çevresinden açılan küçük çaplı deliklerden içeriye ucunda kamera bulunan ince bir borunun gönderilmesiyle ve bu alet sayesinde karın içi organlarının görüntülenmesiyle yapılmaktadır. Bu operasyon laparoskopi yöntemiyle rahmin vajinal yoldan dışarı çıkartılmasıyla yapılmakta olup kadın hastalıklarında çok yaygın olarak kullanılmaktadır.

Açık rahim ameliyatı, karın çevresindeki kesiklerin büyük olmasından ve hastaya daha fazla acı yaşatmasından dolayı çok fazla tercih edilmemektedir. Açık rahim ameliyatında hastanın hastanede kalma süresi fazla olup açık ameliyat olduğu için hastanın enfeksiyon kapma olasılığı daha yüksektir. Bu nedenle kapalı rahim ameliyatı; hastanın erken taburcu olması, ağrısının az olması, kesiklerin küçük ve iz bırakmayacak şekilde olması, enfeksiyon kapma olasılığının çok düşük olması nedeniyle kadın hastalıklarında en çok tercih edilen ameliyat şeklidir.

Kapalı Rahim Ameliyatının Riskleri Nelerdir?

Ameliyat alanında yapılan operasyonların hiçbirisi risksiz değildir. Her ameliyatta olduğu gibi kapalı rahim ameliyatı da bir takım riskler içermekte olup nadiren ciddi riskler görülmektedir. Operasyonda sonrasında görülecek riskler;

• Açılan delik yerinin enfeksiyon kapması
    • İdrar yolu enfeksiyonu
    • Kısa süreli idrar yapamama
    • Toplardamarlarda tıkanıklık olmasıdır.

Operasyon esnasında idrar yolları, bağırsaklar, damarlar, rahim, mesane vb. iç organlarda yaralanmalar olabilmektedir. Bu yaralanmalar laparoskopi yöntemiyle iyileştirilebilmektedir. Ayrıca ameliyatta nadirde olsa büyük damar yaralanmaları görülebilmektedir. Bu tür yaralanmalar hayati tehlike arz etmektedir. Kapalı rahim ameliyatlarının ölümle sonuçlandığı vaka sayısı binde 1’dir.

Bu risklerin minimuma indirilmesi ve başarılı bir operasyon geçirilmesi için alanında uzman ve tecrübeli doktorların ameliyatı gerçekleştirilmesi gerekmektedir.