Kürtaj Ankara

Kürtaj diğer bir deyişle Küretaj, kadının rahmi içerisine ince bir aletle girerek rahim içinin temizlenmesi ya da hastalığın tespiti için doku örneği alınmasıdır. Gerekli durumlarda Kürtaj Ankara işleminin yapılabilmesi için rahim girişinin aletler genişletilmesi gerekebilir. Kürtaj Ankara rahim içi miyom, polipler gibi durumların tespit ve tedavisi, anormal vajinal kanama, düşük sonrası rahim içinin boşaltılması ya da istenmeyen gebeliklerin sonlandırılması gibi durumlarda gerekli olabilmektedir. Kürtaj Ankara işlemi doktor gözetiminde temiz bir hastane, merkez veya klinik ortamında yapılmalıdır.

Gebeliğin sonlandırılması ya da miyom, polip vb. hastalığın tespiti ve tedavisi için yapılan Kürtaj Ankara işlemi psikolojik yönden düşünüldüğünde karar verilmesi çok kolay bir işlem değildir. Kürtaj (Küretaj) işlemi tıbbi müdahale olarak düşünüldüğünde günümüzde teknolojik gelişmeler, yeni ve donanımlı tıbbi aletlerin kullanılmaya başlanması, anestezi ilaçları ve antibiyotiklerdeki gelişmeye bağlı olarak hastane, merkez ya da klinik şartlarında 3-5 dakika gibi kısa bir sürede ve güvenli bir şekilde yapılabilen, işlemden sonra hastanın hemen normal yaşantısına geri dönebildiği bir tıbbi işlemdir.

Kürtaj Ankara Ne Zaman Kadar Yapılır?

Ülkemizde yasal olarak anne adayının isteğine bağlı gebeliğin sonlandırılması işlemi 10. gebelik haftasına kadar yapılabilmektedir. Tıbben hamileliğin sonlandırılmasının gerekli olduğu durumlarda belirtilen yasal sınırın üzerinde Kürtaj (Küretaj) işlemi yapılabilmektedir. Kürtaj işleminin tıbben gerekli olması halinde genellikle birkaç doktorun heyet olarak kararı ve raporu gerekmektedir. Heyet raporunun gerekli olduğu ve tıbben gebeliğin sonlandırılması için;

• Bebeğin annenin hayatını tehdit eden bir durum arz etmesi,
    • Bebekte görülen ciddi yapısal/kromozomal bozukluk,
    • Bebeğin anne rahminde kalbinin durması

gibi durumlardan birinin görülmesi gerekmektedir.

Yasal süre olan 10 haftadan büyük gebeliklerde bu gibi nedenlerle bazen kürtaj (küretaj) öncesi çeşitli ilaçlarla rahim ağzının genişletilmesi ya da düşüğün kısmen gerçekleştirilmesi için anne adayının hastaneye yatırılması gerekmektedir.

Gebe kalınan hafta anne adayının son adet tarihinin ilk gününe göre hesaplanmakta olup, esas olan ultrason muayenesinde saptanan gebelik haftasıdır. Ultrason muayenesinde teyit edilen gebelik haftası 10. haftaya kadar ise gebelik yasal olarak sonlandırılabilmektedir. Kürtaj işlemi anne adayının 18 yaşında büyük olması ve evliyse eşinden izin alınması şartıyla yapılmaktadır. Bekâr anne adayları 18 yaşından büyükse kendi rızalarıyla 18 yaşını doldurmamış olanlar ise ebeveynlerinin izni ile gebeliklerini sonlandırabilmektedirler.

Kürtaj (Küretaj) Nasıl Yapılır?

Anne adayının gebeliğinin sonlandırılması işlemi öncesi rahim ağzının yumuşatılması için ilaçlar kullanılmaktadır. Ayrıca kürtaj işlemi esnasında anne adayına genel anestezi yapılarak hiçbir şey hissetmemesi sağlanabilmekte gerek duyulmaması halinde lokal anestezi altında da kürtaj işlemi yapılabilmektedir.

Kürtaj(Küretaj) esnasında anne adayı muayene masasına alınarak uygun pozisyona getirilmektedir. Jinekolog uygun pozisyona getirilen hastanın vajinasının içerisine plastik bir spekulum yerleştirmekte, vajinaya asepsi saplamakta ve steril altler kullanmaktadır. Gerektiği durumlarda buji adı verilen özel aletler yardımıyla rahim ağzı genişletilmektedir.

Anne adayının hazır hale getirilmesiyle vakum/küret yardımıyla rahim içerisindeki dokular boşaltılmaktadır. Gebeliğin erken haftalarında kürtaj işlemi çoğunlukla buji ya da küret kullanılmadan, vakum yöntemiyle yapılmaktadır. Kürtaj Ankara işlemi sırasında hasta genellikle anestezi altında olduğu için işlemi hissetmemekte ve hatırlamamaktadır. İşlem sırasında genellikle ultrasonografi kullanılması işlemin daha kontrollü ve güvenli yapılmasını sağlamaktadır.

Kürtaj Ankara işlemi anestezi altında yapılacağı için hastanın sağlığı ve güvenliği açısından işlemden önce en az 6-8 saat aç ve susuz olması gerekmektedir.

Kürtaj Sonrası Oluşabilecek Sorunlar

Kürtaj işlemi alanında uzman ve tecrübeli bir jinekolog tarafından hijyenik bir muayenehanede steril aletlerle yapıldığı taktirde kürtaj (küretaj) işlemi sonrası dönemde hasta açısından bir problem yaşanmamaktadır. Kürtaj Ankara işlemi yalnızca gebeliği sonlandırmak için değil rahim hastalıklarının (miyom, polip vb.) tespit ve tedavisi için doku alınması amacıyla da yapılmaktadır. Bu tıbbi müdahale hastaların yaptırdığı kürtaj işlemlerinin başında gelmektedir.

Kürtaj Ankara ile ilgili çok sık rastlanmamakla birlikte nadiren de olsa oluşabilecek komplikasyonlar bulunmaktadır. Bu komplikasyonlar;

• kanama,
    • enfeksiyon,
    • rahim duvarının işlem sırasında zedelenmesi
    • anestezi işlemi
    • rahim iç duvarında oluşabilecek yapışıklıklardır.

Rahim iç duvarında oluşabilecek bu yapışıklığa asherman sendromu denmektedir. Bu komplikasyon kolay bir tıbbi müdahale ile çözümlenebilmektedir. Bu komplikasyonların dışında kürtaj işlemi sırasında tüm materyalin boşaltılamaması söz konusu olabilmektedir. Böyle bir durumda hastanın sonraki kontrolünde tekrar kürtaj (küretaj) işlemine tabii tutulması gerekebilmektedir.

Hastayı Kürtaj Sonrası Neler Beklemektedir?

Kürtaj (Küretaj) sonrası hasta bir kaç saat içinde taburcu edilmektedir. Kürtaj olan hastanın yanında bir refakatçisinin olması ve araç kullanmaması gerekmektedir. Kürtaj olan hasta günlük aktivitelerine işlemden 1-2 gün sonra dönebilmektedir. İşlem sonrası hafif ağrı ve kanama, olağan kabul edilmekte kanama genellikle 7-10 gün kadar sürebilmektedir.

Kürtaj işlemi sonrası;

• Vajinada şiddetli kanama/ağrı,
    • 38 derecenin üzerinde ateş
    • Kötü kokulu akıntı

hissedilmesi halinde jinekolog ile temasa geçilmelidir. Kürtaj sonrası ilk adet kanaması zamanında gerçekleşmeyebilir daha erken veya daha geç olabilmektedir. Kürtaj işlemi sonrası rahim enfeksiyonlara açık hale geldiği için doktorun belirteceği süre boyunca tampon kullanımı gerekmekte cinsel ilişkiye girilmemelidir.

Kürtaj işlemi sonrası işlemi yapan jinekolog doktor hastayı mutlaka belli bir süre içerisinde kontrole çağırmakta ve kontrol sonrası güvenilir bir doğum kontrol yöntemine geçilmesini önermektedir.

Ankara Kürtaj Fiyatları 2020

Ankara kürtaj yaptırmak istiyorsanız Doç. Dr. Ali Seven ile görüşebilir ve kürtaj fiyatları hakkında detaylı bilgiyi alabilirsiniz. Doktordan doktora hastaneden hastaneye değişiklik gösteren Ankara kürtaj fiyatları 2019, 2020 hakkında “en iyi fiyatı” Doç.Dr.Ali Seven’den almak için bizleri arayın!