Kürtaj Hakkında SSS

Kürtaj veya diğer bir deyişle küretaj Latince kökenli bir kelime olup kazımak anlamına gelmektedir. Gebeliğin sonlandırılması ya da rahim hastalıklarının tanısı ve tedavisi için rahim içerisindeki maddeyi çıkarmak için kullanılan bir yöntemdir. Kürtaj işlemi alanında uzman bir doktor veya jinekolog tarafından yapılmalıdır. Çünkü kürtaj işlemi genellikle genel veya lokal anestezi uygulanarak yapılmaktadır.

Kürtaj işlemi, rahim hastalıklarının veya kanamanın tanısı ve tedavisi sebebiyle de yapılabilmektedir. Rahim hastalıklarının tanısı ve tedavisi nedeniyle yapılan kürtaja rahim içerisinden doku alındığı için parça almak denmektedir.

Kürtaj yöntemleri kürtajın hangi amaçla yapıldığına göre farklılık göstermektedir. Kürek yöntemiyle kürtaj adı verilen kürtajda rahimdeki bir kanama, bir ağrı veya bir enfeksiyonun genel anestezi altında tanısı ve tespiti yapılmaktadır. Diğer bir yöntem olan mikro kürtaj yönteminde ise rahim içerisine ince bir plastik boru yardımıyla girilerek anestezisiz parça alımı yapılmaktadır.

Çocuk aldırmak için uygulanan kürtaj tekniklerinin başında gelen ve en modern yöntem olan vakumla kürtaj tekniğinde rahim ağzından içeri girilerek gebelik sonlandırılmaktadır. Vakumla kürtajın dışında çok tercih edilmemekle birlikte çocuk aldırmak için kullanılan bir diğer yöntem ise ince demire benzeyen aletlerle rahmin içerisine girilerek gebeliğin sonlandırılması tekniğidir. Bu yönteme olan kürek yöntemiyle kürtaj denmektedir.

Vakumla kürtaj yönteminin daha fazla tercih edilmesinin nedeni diğer tekniklere göre yapılan kürtaj işlemlerinde hastanın sarsıntı geçirme riskinin en az olmasındandır.

Kürtajda Yasal Sınırlar

• Ülkemizde yasal olarak gebeliğin 10. haftasına kadar kürtaj yapılabilmektedir.
    • Bebeğin anne karnında ölmesi, annenin düşük yapması vb. durumlarda annenin hayatını tehlikeye atan ya da bebekte bir sakatlığın görüldüğü durumlarda 15. haftaya kadar kürtaj yapılabilmektedir.
    • Anne hayatını tehlikeye atan veya bebekle ilgili sakatlıkların söz konusu olduğu durumlarda gebelik 15. Haftayı geçmişse vajinal doğum yöntemini kullanılmalıdır. Cenin parçalanamadığı için 15. haftadan sonra kürtaj yapılamamaktadır.

Kürtajın Gerekli Olduğu Durumlar

• Gebeliğin ilk 3 ayındaki düşüklerde,
    • Bebek anne rahminde öldüğünde,
    • Bebeğin anne rahminde kalbi durduğunda
    • Bebekte tespit edilen sakatlıklarda,
    • Bebeğin gelişimini tamamlayamamış olmasında
    • Boş gebeliklerde

Kürtaj Yaptıran Birinin Yeniden Hamile Kalması

• Kürtaj yaptıran kadının gebe kalmasında bir problem görülmemektedir.
    • Kürtaj sonrası gebe kalamama çok küçük bir risktir. Meydana gelebilecek bir komplikasyon gebe kalınmasına engel olabilmektedir.
    • Kürtaj esnasında ve sonrasında karşılaşılacak riskler (enfeksiyon, rahim delinmesi, rahim yapışması, tüplerin tıkanması vb.) sonucunda gebe kalınmasında sorunlar yaşanabilmektedir. Bu riskler tedaviyle ortadan kaldırıldıktan sonra gebe kalınması mümkün olacaktır.
    • Kürtaj hijyenik koşullarda steril aletlerle ve uzman doktor tarafından yapılmamışsa enfeksiyon, rahim ağzının tahrişi, rahimde yapışıklık gibi riskler ileride düşük ihtimalini artırmaktadır. Ancak bu gibi durumların gerçekleşme ihtimali oldukça düşüktür.

Kürtaj Yaptırmanın Belli Bir Sınırı Var Mıdır?

Kürtaj işleminin belirli bir sınırı olmamakla birlikte mümkün olduğunca az yaptırılması önerilmektedir. Kürtaj doğum kontrol işlemi olmaktan çok kadınlardaki riskli durumlarda ve rahim hastalıklarının tanı ve tespitinde yapılması gereken bir işlemdir.

Kürtaj Operasyonu Sonrası İyileşme Süresi

Kürtaj işlemi genel veya lokal anestezi uygulanarak yapılmışsa hasta 45-60 dakika dinlendirilmeli ve sonrasında taburcu edilmelidir. Hasta taburcu edildikten normal olarak günlük hayatına dönebilmektedir. Kürtaj işleminde çok fazla ağrı olmamaktadır. Ağrının söz konusu olması halinde doktorun önerdiği ilaçlar kullanılarak ağrının kesilmesi sağlanmaktadır.

Kürtaj işleminden sonra az miktarda da olsa vajinal bir kanama olmakta bu kanama 7-10 gün kadar sürebilmektedir. Kanama bittikten sonra hastada gebeliği sonlandırıldıktan 30-45 gün sonra tekrar âdet kanaması görülmektedir. Eğer bu süre bitiminde hastada adet kanaması görülmüyorsa mutlaka doktoruna başvurmalıdır. Kürtajdan işleminden sonraki 7-10 gün boyunca ve kanama devam ettiği sürece cinsel ilişkiye girilmemelidir. Çünkü kürtaj sonrası rahim her türlü tehdide karşı açık durumdadır.

Kürtajdan Sonra Tampon Kullanımı

Gerekli hijyen koşullarına uyulması, tamponun sürekli değiştirilmesi ve kısa süreli kullanılması halinde tampon kullanımında bir sakınca söz konusu değildir.

Kürtajın Riskleri

Kürtaj işleminin riski gebeliğin durumuna göre değişmektedir. Eğer gebelik yasal olarak belirtilen süre içerisinde sonlandırılacaksa ve bebek henüz küçükse yapılan kürtajın riski düşüktür. Bebek büyüdükçe gebeliğin riski atmaktadır. Bebek küçükken yapılan kürtaj işlemlerinde 1000 kadından 1’inde komplikasyon oluşurken bebek büyüdükçe yapılan kürtajlarda 100 kadının 2’sinde komplikasyon görülmektedir. Kürtaj işlemi düşük riskli olarak görülse de her ameliyat ve ilaçta olduğu gibi kürtajın da riskleri bulunmaktadır. Bu riskler;

• Enfeksiyon
    • Kanama
    • Rahim içinde kan birikmesi
    • Rahim yaralanması
    • Parça kalması
    • Kürtajın yapılamaması
    • Gebeliğin devamı
    • Rahimde yapışıklık
    • Kürtaj sonrası adet gecikmesi
    • Kürtaj sonrası depresyon
    • Anesteziye bağlı riskler

Kürtaj Ankara Fiyatları

Ankara’da kürtaj fiyatları hastaneden hastaneye, merkezden merkeze, klinikten kliniğe ve doktordan doktora değişmekle birlikte gebelik süresine göre de değişmektedir. 2019 kürtaj fiyatlarını öğrenmek için kliniğimize başvurabilir hem tedavi yöntemlerimiz hem de fiyatlarımız hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.