Kürtaj Sonrası Gebelik

İsteyerek ya da istem dışı gebeliği sonlandırılan kadınların en büyük korkusu kürtajdan sonrası yeniden hamile kalıp kalamayacaklarıdır. Kürtaj işlemi kısırlık sebebi olmamakla beraber korunma yöntemi olarak da görülmemelidir. Kürtaj işleminin sayısı arttıkça neden olacağı riskler de artmaktadır. Bu nedenle kürtaj işlemi gerekli görüldüğü hallerde yapılmalıdır. Bunun dışında doğru yöntemlerle hijyenik koşullarda ve steril aletlerle uygulanmış kürtaj, kadının yeniden gebe kalmasına engel teşkil etmemektedir.

Kürtaj işlemi doğru yöntemlerle hijyenik koşullarda steril aletlerle ve uygun şartlarda uzman doktorlar tarafından yapıldığı taktirde kürtaj işleminden ortalama 3 ay sonrasında kadının gebe kalmasında herhangi bir engel bulunmamaktadır. Kürtaj işlemi yapıldıktan 1 ay sonra gebe kalındığı durumlar nadir olsa da görülmektedir. Kürtaj işleminden sonraki 15 gün boyunca kadınların korunarak cinsel ilişkiye girmesi doktorlar tarafından önerilmektedir. 15. günden sonra korunmasız şekilde cinsel ilişkiye giren kadınların hamile kalma olasılığı bulunmaktadır. Bunun nedeni kadınların kürtaj oldukları günden 20 gün sonra ovülasyon(yumurtlama) dönemlerinin başlamasıdır.

Kürtaj sonrası kadının adet dönemine tekrar girmesi ve adet kanamalarının başlaması için 45 günlük bir süreç gerekmektedir. Bu süre geçmesine rağmen kadında adet kanaması gerçekleşmezse kesinlikle doktoruna görünmesi gerekmektedir. Gebeliğin sonlandırılması işleminden sonra 3-5 içinde bazı kadınlarda kanamalar olurken bazılarında ise ilk hafta hiç kanama olmayıp takip eden haftalarda lekelenme şeklinde kanamalar olmaktadır. Kürtaj işleminden sonra görülen bu tarz kanamalar bazı kadınlarda fazla bazılarında ise parçacıklar şeklinde olabilmektedir. Eğer kanama çok şiddetli olağan dışı ise hemen doktora gidilmesi gerekmektedir.

Kürtaj Sonrası Hamilelik Belirtileri

Kürtaj işlemi sonrası kadınlarda adet gecikmesi dışında başka belirtilerde varsa kadının gebe olma olasılığı bulunmaktadır. Bu belirtiler;

• bulantı
    • halsizlik
    • göğüslerde şişkinlik
    • mide problemleri ve
    • sık idrara gitme
    • vajinadan kan gelmesi durumlarıdır.

Bu belirtilerin kürtaj olan kadında bir ya da birkaçının görülmesi halinde gebe olunup olunmadığının tespiti için doktora başvurulmalıdır.

Kürtaj işlemi sonrasında gebe kalan kadınlarda görülen belirtiler normal gebelikteki belirtilerle aynıdır. Bu belirtilerin görülmesi halinde gebe olunup olunmadığının anlaşılması için doktora başvurulmalı ve gerekli testlerin doktor gözetiminde yapılması gerekmektedir.

Kürtaj Sonrasında Gebe Kalmak Riskli Midir?

Kürtaj olan kadınların gebe kalmak için 3 ay beklemesi önerilmektedir.  Kürtaj işlemi sonrası kadınlar 30-45 gün içine adet olmaktadırlar bu süre içerisinde kadın adet olmamışsa ve 45 günlük süre geçmişse kadının gebe kalmış olma olasılığı bulunmaktadır. Kürtaj işlemi sorunsuz bir şekilde yapılmışsa ve doktorun belirtmiş olduğu süre içerisinden beklendikten sonra kadın gebe kalmışsa bu durum anne ya da bebek için herhangi bir risk teşkil etmemektedir.