Kürtaj Sonrası

Kürtaj işlemi başarıyla tamamlandıktan sonra, hasta iyileşme sürecine girerken, herhangi bir riskle karşılaşmamak için dikkat etmesi gereken bazı hususlar bulunmaktadır. Kürtaj işlemi sonrası doktor hastaya gerekli bilgilendirmeleri yapacaktır. Kürtaj işleminden sonra yapılması gerekenler şöyledir:

• Hasta kürtaj işlemi sonrası anesteziden uyandırılarak 30-45 dakika kadar dinlendirilmelidir.
    • Hasta anesteziden uyanırken kasıklarında 5-10 dakika süren kramp ve ağrılar hissedebilir.
    • Hastada ilk 15-20 dakika içinde idrara veya dışkılamaya çıkma isteği oluşmakta bu durum birkaç dakika sonra kendiliğinden geçmektedir.
    • Hasta dinlendikten sonra normal bir şekilde evine gidebilir.
    • Hasta işlem tamamlandıktan 1-2 saat sonra hafif bir şeyler yemelidir. Kürtajdan 6-8 saat önce bir şey yemeyip aç geldiği için şekerin dengelenmesi için tatlı bir şeyler yemesinde fayda vardır.
    • Genel anestezi yapılan hastaların kürtaj sonrası araba kullanmamaları tavsiye edilmektedir.
    • Hastada işlem sonrası ilk birkaç gün ağrı (adet sancısı vb.) görülebilmektedir. Bu gibi durumlarda doktorun önereceği ilaçların kullanılması gerekmektedir.
    • Kürtaj işlemi sonrası doktorun hastaya tavsiye ettiği ilaçları belirtmiş olduğu şartlar altında içmesi gerekmektedir.
    • Kürtaj işleminden sonra hastada birkaç gün süren kanamalar olmaktadır. Kanama esnasında parçalar düşebilmektedir. Bu durum normaldir. Kanamanın olmaması durumunda da endişe edilecek bir durum söz konusu değildir.
    • Kürtaj günü hastanın son adet kanamasının ilk günü olarak kabul edilmekte ve yaklaşık 30-45 gün sonra ilk adet kanamasının gerçekleşmesi beklenmektedir. Eğer bu süre zarfında hasta adet kanaması geçirmezse kesinlikle doktoruna başvurmalıdır.
    • Hasta kürtaj işleminden sonra 10-15 gün boyunca cinsel ilişkiye girmemelidir.
    • Kürtaj işlemi sonrası hastada gebelik belirtileri 3-7 gün içerisinde kaybolmaktadır. Eğer gebelik belirtileri bu süreden daha sonra da devam ederse doktora müracaat edilmesi gerekmektedir.
    • Hastanın kürtaj sonrası kanaması devam ettiği sürece duş alması dışında, yüzmek, havuza girmek gibi aktiviteleri 10-15 gün boyunca yasaklanmaktadır.
    • Şiddetli kanama olması, hastanın ateşinin 38 derecenin üzerine çıkması ve dayanılamayacak derecede karın ağrısının söz konusu olması halinde kesinlikle doktora gidilmelidir.
    • Kürtaj işleminden sonra en geç 7 gün içinde kontrole gidilmesi gerekmektedir. Bu süre doktorun belirleyeceği durumlarda kısalabilmekte ya da uzayabilmektedir.
    • Hasta ile eşinde kan uyuşmazlığı söz konusu ise 72 saat içinde mutlaka “uyuşmazlık iğnesini” yaptırılmalıdır.