Miyom Tedavisi

Miyom Tedavisi Ankara

Miyom, rahimdeki iyi huylu büyüme olarak adlandırılmaktadır. Kadınların kasığında veya leğen kemiği bölgesinde oldukça sık görülen bir büyüme tipidir. Kadınların yaklaşık %50’sinde miyom görülse de kadınların büyük bir çoğunluğunun bundan haberi olmamaktadır. Çünkü miyomlar çok fazla bir belirti veya sorun teşkil etmemektedirler.  Ancak kadınların bazılarında miyomlar büyük yumrular şeklinde kendini göstermekte sayı ve yerleşimlerinden dolayı sorun yaratabilmektedir. Bu tür anormal büyümelerde miyomlar bir doktor tarafından görülmeli ve tedavi edilmelidir.

Miyomun Nedenleri ?

Miyomlar her yaşta görülmekte olup daha çok 30-40 yaş aralığındaki kadınlarda görülmektedir. Kadınlarda miyom oldukça sık görülmesine rağmen bu duruma neyin yol açtığı konusunda çok fazla bir bilgi yoktur. Miyomlar kadınlarda östrojen hormonundaki büyümeleri artıyormuş gibi gözükse de bu hormonlar doğal olaylara bağlı olarak da artıp azalmaktadır.

Miyom Belirtiler

Miyomların büyük bir çoğunluğu, büyük olsalar bile, hemen hemen hiç belirti vermemektedir. Miyom belirtileri daha çok şöyledir:

1. Adet kanamalarında değişiklik
    • Daha çok kanama
    • Daha sık veya uzun adet dönemleri
    • Adet dışı zamanlarda vajinal kanama
    • Adet sancısı (kramplar)
    • Kansızlık (kan kaybına bağlı)
    1. Ağrı
    • İlişki sırasında
    • Karında veya sırtta
    1. Baskı
    • Sık idrara çıkma ya da idrar yapmada zorluk
    • Makatta ağrı, Kabızlık ya da barsak hareketlerinde zorluk
    • Karın krampları
    1. Karında ve rahimde büyüme
    2. Kısırlık ve Düşükler

Bu tür belirtiler başka sorunlara işaret etmekte olup bu nedenle bu belirtilerin görülmesi halinde doktora görünülmesi gerekmektedir.

Miyom Tanıları

Miyomların ilk tanısı düzenli bir doktor muayenesiyle tespit edilebilmektedir. Miyomlar ile ilgili detaylı bir bilgi olmamakla birlikte yapılan bazı araştırmalar sonucunda fikir sahibi olunabilecektir. Miyomların tanısında kullanılan bir takım işlemler söz konusudur. Bu işlemler;

• Ultrasonografi de rahmin veya karın alt bölgesindeki organların görüntülemesini sağlamak için ses dalgaları kullanılmaktadır.
    • Rahim içerisindeki miyom ve poliplerin ayrılması için rahim içerisinde bir sıvı enjekte edilmekte ve bu durum ultrasonografi ile incelenmektedir.
    • Doktorlar rahmin ağzından içeri bir alet göndererek miyomları görüntülemekte, buna göre tanı koymakta ve tedavi yöntemi belirlemektedir.
    • Kadının rahmindeki ve rahim içerisindeki tüplerinde meydana gelen anormal farklılıklar histerosalpingografi adı verilen özel bir röntgen filmi ile görüntülenerek teşhis konulmaktadır.
    • Laparoskopi, rahim üzerindeki miyomların görüntülenmesinde jinekologların kullandığı diğer bir yöntemdir. Karın içerisini görmek için göbek veya altına açılan küçük bir delikten içeri girerek miyomları görüntülemektedir.
    • MR ve bilgisayarlı tomografi ile görüntüleme de miyomların tanısında kullanılan yöntemler olsada bu çok fazla kullanılan bir yöntem değildir.

Miyomun Neden Olacağı Sorunları

Miyomlar kadınlarda çok nadir durumlarda sorunlara yol açmaktadır. Bunlar;

• Ağrı
    • Bulantı
    • Kısırlık
    • Enfeksiyon
    • Rahim Kanseri (Endometriuma)

Miyomların yol açtığı enfeksiyon iltihaba yol açabilmekte ve bazı durumlarda hızlı bir şekilde büyüyerek endometriuma neden olabilmektedir. Miyom çok fazla büyüyerek karında şişliğe neden olmakta ve muayene yapmayı engelleyebilmektedir.

Miyom Tedavisi Ankara

Miyomlar kadınlarda çok nadir sorun teşkil etmekle birlikte genellikle tedavi gerektirmemektedir. Yalnızca bazı durumlarda kadınlarda görülen ağrılar ve belirtiler tedaviyi gerektirmektedir. Bunlar:

• İki adet dönemi arası görülen kanamalar
    • Sancılı ve ağır geçen adetler
    • Yumurtalık tümörü gibi diğer tümörlerin ayrımının yapılamadığı durumlar
    • Miyomlardaki hızlı büyümeler
    • Kasık ağrıları
    • Kısırlık

Kadınlarda miyom tespiti yapılmışsa bunun düzenli kontrollerle tedavi edilmesi gerekmektedir. Eğer yukarıda bahsedilen belirtiler söz konusu ise kesinlikle doktora görünülmesi gerekmektedir. Miyomların ilaç veya tıbbi müdahale ile tedavisi yapılabilmektedir. Ancak hangi tedavinin ve hangi ilaçların kullanılacağı konusunda doktor muayenesi büyük önem taşımaktadır. Muayene sonrası hasta ve doktor tedavi yöntemini birlikte kararlaştırarak doktorun vereceği önerilere dikkat edilmesi gerekmektedir.