Tüp Bebek Tedavisi

Tüp Bebek Tedavisi Ankara

Tüp bebek, infertilite tanısı konmuş anne ve baba adaylarının çocuk sahibi olmasını sağlamak için kullanılan bir yardımla üreme tekniğidir. Bu teknikte anne adayından toplanan yumurtalar, baba adayının spermleriyle laboratuvar ortamında birleştirilmekte ve embriyolar elde edilmektedir. Bu embriyoların gelişimleri laboratuvar ortamında bir süre takip edildikten sonra anne adayının rahmine yerleştirilmektedir. Embriyoların rahim içerisine yerleştirilmesinden yaklaşık 10-12 gün sonra, anne adayının kanında gebelik testi yapılarak sonuç öğrenilmektedir.

Kimlere Tüp Bebek Tedavisi Uygulanmaktadır?

Tüp bebek tedavisi ilk başlarda yalnızca tüpleri tıkalı olan anne adaylarına uygulanırken, günümüzde erkek kısırlığı da dâhil birçok kısırlık nedenlerinin %80’inin çözüldüğü bir tedavi seçeneği olarak uygulanmaktadır. Bunun yanı sıra;

Anne ve baba adayı çiftin bir yıl boyunca düzenli olarak korunmasız cinsel ilişkiye girmesine rağmen anne adayı gebe kalamamışsa tüp bebek tedavisinin değerlendirmeye başlanması gerekmektedir.

Anne ve baba adayları tüp bebek tedavisinde 1 yıllık sürenin dolmasını beklemek zorunda değildir. Eğer anne adayı 35 yaşın üzerinde ise bir yılın beklenmemesi önerilmektedir. Yaş ilerledikçe gebelik şansı azaldığı için 6 ay içinde, 40 ve üzeri yaşta ise 3 ay içinde gebe kalınmaması halinde bir uzmana başvurulmalıdır. Aşağıda belirtilen hususların söz konusu olduğu durumlarda da tüp bebek tedavisi bir alternatif olarak değerlendirilebilir.

Anne adayları söz konusu olduğunda aşağıdaki durumlarda tüp bebek süreci başlatılabilir:

• Adet düzensizliği
    • Yumurta rezervinin azlığı
    • Geçirilmiş yumurtalık iltihabı varsa
    • Önceden dış gebelik geçirilmiş ise
    • Karın ve karın alt bölgeleri ameliyatları geçirilmiş ise
    • Cinsel yolla bulaşan hastalıklar varsa
    • Gebelik düşünmeden önce doğum kontrol amaçlı spiral kullanımı varsa
    • Endometriozis hastalığı varsa

bir tüp bebek uzmanıyla görüşülmelidir.

Baba adayları söz konusu olduğunda ise aşağıdaki durumlarda tüp bebek süreci başlatılabilir:

• Testis travması varsa
    • Erken boşalma/ereksiyon problemi varsa
    • İleri yaşlarda geçirilmiş ve testisleri etkilemiş kabakulak öyküsü varsa,
    • İnmemiş testis ameliyatı olmuşsa,
    • Cinsel yolla bulaşan hastalıklar varsa,
    • Kimyasal veya radyasyonlu ortamlarda kalınmışsa,
    • Ailede infertilite problemi yaşanmışsa

bir tüp bebek uzmanı ile görüşülmelidir.

Aşağıdaki durumların söz konusu olduğu hallerde ise tüp bebek yaptırma ihtimali oldukça yüksektir. Bunlar;

• Anne veya baba adayının herhangi birinde bilinen genetik hastalıklarda (hemofili vb.)
    • Hepatit ve HIV gibi bulaşıcı hastalıklarda
    • Kanser tedavilerinde (radyoterapi, kemoterapi gibi)

anne veya baba adaylarını riske atmamak için tüp bebek tedavisi en doğru adım olacaktır. Bunun için bir tüp bebek uzmanı ile görüşülmelidir.

Ankara Tüp Bebek Tedavisi Fiyatları 2019, 2020

Tüp bebek tedavisi Ankara da yaptırmak istiyorsanız Doç. Dr. Ali Seven ile görüşebilir ve 2019, 2020 tüp bebek tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgiyi alabilirsiniz. Hekimden hekime hastaneden hastaneye farklılık gösteren tüp bebek fiyatları hakkında “en iyi fiyatı” Doç. Dr. Ali Seven’den almak için bizleri arayın!