• Çukurambar Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cad. No:8/21
  • info@draliseven.com
Çukurambar Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cad. No:8/21 Çankaya/ANKARA
Kürtaj nedir?

Kürtaj, dokuların rahimden çıkarılması anlamında kullanılan bir terimdir. Ancak halk arasında daha çok gebeliğin sonlandırılması anlamında kullanılmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti’nde 10. haftaya kadar olan gebeliklerde yasal kürtaj yapılmaktadır. Daha büyük gebeliklerin sonlandırılması için ilaç kullanımı, gebeliğin annenin hayatını tehlikeye atması veya bebekte sakatlık olması nedeniyle sağlık kurulu kararı ile yapılabilir. Hasta mahremiyetine ve güvenliğine büyük önem veriyoruz.

Kürtaj Hangi Durumlarda Yapılır?

Kürtaj, istenmeyen bir hamileliğin sonlandırılması için olduğu kadar, arzu edilen ancak sağlıksız bir hamileliğin de sonlandırılması için yapılır. Bebeğin kalp atışının durması, hamilelik sırasında zararlı ilaçların kullanılması veya yüksek doz radyasyona maruz kalması, boş gebelik gibi embriyo oluşumunun hiç görülmediği veya doğumun devamının geldiği durumlarda da kürtaj gereklidir. hamilelik annenin hayatını tehlikeye atar.

Kürtaj dışında rahim kalınlaşması olan kadınlarda, rahim kanseri tanısı için biyopsi yapılması gerektiğinde, anormal vajinal kanama ile başvuran hastalarda kanamayı durdurmak ve doku tanısı almak için kürtaj yapılır.

Kürtaj Nasıl Yapılır?

Günümüzde kürtaj çoğunlukla vakum aspirasyon yöntemi ile yapılmaktadır. Bu teknik küret yöntemine göre çok daha az zarar verir.

Vakum aspirasyon kürtaj tekniğinde tek kullanımlık steril kanüller rahim ağzından rahim içine girilir ve gebelik materyali, negatif basınç sağlayan Karmen adı verilen bir enjektör ile geri çekilir. Bu işlem içeride doku kalmadığından emin oluncaya kadar tekrarlanır ve yaklaşık 5-6 dakika sürer. Kürtaj tekniği çok önemlidir ve deneyimli ellerde anne için en uygun ve steril koşullarda ciddi bir muayene sonrası yapılması gereken bir müdahaledir. Kürtaj öncesi işlem hakkında detaylı bilgi alınmalıdır.

Kürtaj Ne Kadar Sürer?

Kürtaj aynı gün yapılır. Yaklaşık 10-15 dakika süren bir işlemdir. Gebelik haftası ne kadar uzun olursa, süre o kadar uzun olur. Sedasyon anestezisi ile kürtaj yapılan hastada hafif doz anestezi ve işlem sonrası dinlenme süresi göz önünde bulundurulmalıdır. Bu tip anestezi ile kürtaj yaptıran hastalarda işlem süresi aynı olmakla birlikte işlem sonrası 30-60 dakikalık bir dinlenme süresi verilir.

Kürtaj Öncesi Hastalar Nelere Dikkat Etmeli?

Kürtaj için gelirken sedasyon tipi anestezi uygulanacak hastaların 4-6 saat öncesinden yeme ve içmeyi bırakmaları gerekmektedir.
Sigara içenler işlemden 4-6 saat önce sigara içmemelidir.
İşlem öncesi kan uyuşmazlığı açısından kan grubu bilgisi istenmektedir.
Kan sulandırıcı kullanıyorsa işlemden önce ilacı almaması önerilir.
İşlemin yapılacağı merkeze gelirken size yardımcı olacak bir yakınınız ile gelmeniz tercih edilir.

Kürtaj Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Normal aktiviteler genellikle birkaç gün içinde geri döner ve ilk 24 saat içinde çok sıkı çalışma dışında her şey yapılabilir.

Kürtaj işleminden 1-2 saat sonra yeme-içme yapılabilir.
İşlemden yaklaşık 2 hafta sonra kontrole gitmek gerekir.
İlk 1 hafta adet sancısı veya az kanama gibi ağrılar olabilir.
Çok fazla kanama veya ağrı varsa, doktorunuza gitmelisiniz.
Kürtajdan sonra aynı gün ayakta duş alabilirsiniz.
Antibiyotik kullanımı sırasında alkol alınması önerilmez.
2 hafta cinsel ilişki önerilmez.
İlk adet kanaması kürtajdan 4-6 hafta sonra ortaya çıkar.

Kürtajdan Sonra Menstrüasyon Ne Zaman Olur?

Kürtaj sonrası hastalar tarafından en sık sorulan sorulardan biri ne zaman adet olacağımdır. Kürtajdan sonraki otuz ila kırk gün içinde ilk adetin görülmesi beklenir. Kürtaj sonrası adet kanaması yirmi gün erken ile elli ile altmış gün arasında geç olabilir. Kürtaj sonrası adet gecikmesi durumunda operasyonda komplikasyonlar olabileceğinden doktorunuzla konuşmalısınız.

Kürtaj fiyatı araştırılırken nelere dikkat edilmelidir?

Kürtaj klinikleri, kliniğin bulunduğu bölge ve kürtaj operasyonunda kullanılan tıbbi malzemeler tarafından belirlenen kürtaj fiyat tarifelerinde çok sayıda kürtaj doktoru bulunmaktadır. Kürtaj fiyatı araştırması yapan kadınların dikkat etmesi gereken ilk kriter, kürtaj fiyatları yerine kürtaj yapılacak yerin hijyenik hastane ortamı, kürtajı yapacak doktor gibi kriterler olmalıdır. Kürtaj için klinik ortamı dışındaki yerler sadece ekonomik olduğu için tercih edilir. Loop yapılmamalıdır. Kürtajın herhangi bir cerrahi operasyon gibi riskleri vardır.

Call Now Button0312 220 47 67